dissabte, 6 d’agost del 2011

Via Mar d'estels a Les Agudes, al Montseny

Amb això de les vacances tenim a gran part de la colla desperdigats per tot arreu. Tot i això, quedem en Josep, la Isabel i un servidor. A més, amb aquesta meteo tant boja que tenim aquest estiu, ens plantegem d'arribar-nos fins al Montseny, a fer la via Mar d'estels. Tot el bosc és ben verd. Avui tenim com a premi una fresqueta que fins i tot en algun moment ens farà recordar de la màniga llarga que ens hem deixat a casa.

Pel que fa a la via, doncs sabíem que l'havíen desequipat al cap de poc d'obrir-la fa uns anys, però que l'havíen tornat a reequipar de fa poc. Doncs cap allà ens dirigím, i la primera sorpresa és que a la R0, hi trobem un parabolt prou malmès, i un altre amb l'espàrrec serrat, i me´s amunt, un altre espàrrec sense xapa. L'hauran tornat a desequipar? Decidím de tirar amunt, i anem veient que es pot protegir prou bé, i a part, al tram més vertical hi trobem un parell de parabolts.

La R1 ens la saltem, i la fem en un gran arbre que tenim al davant, així ens estalviem fer un canvi de reunió, i a més estem a l'ombra... que el sol ja comença a fer acte de presència!!!!!! Aquí trobem una altra R petada, amb un sol parabolt, i ja iniciant el Ll2, un altre espàrrec sense xapa. Es pot porotegir prou bé, però s'ha de portar algun friend mitjà. A continuació un ressalt i un tram vertical amb proun vegetació ens fa anar amb cautela per a no patinar. Aquí no se si és que no hem vist la R, o és que no hi és, però hem fet la R a una gran savina que trobem al mig de la canal que ens separa del següent pany de paret. Des d'aquí, veiem que la R3 que marca la ressenya també està petada amb un sol parabolt, però sí que veiem assegurances a continuació.

El Ll3, simplement és alucinant. A partir d'aquesta tirada ho hem trobat ja equipat tal i com havíen dit amb longlife's. Un parell de sostrets amb canto escandalós, i una placa de més finura però amb cantell suficient, ens deixa a un jardinet pel que caminem fins al següent pany de paret on trobem una altra R.

Superem un esperonet curtet, que ens deixa a un replà on trobem la següent R.

D'aquí, flanqegem cap a la dreta per terreny evident, ens enfilem per un altre esperonet, travessem a l'altre vessant on hi trobem la següent R.

I d'aquí amunt, el llarg estrella de la via, juntament amb el Ll3. Vertical, amb trams amb canto, trams de posar-s'hi bé, i un sostret molt dur que acaba de fondre les piles si és que ens en queden. Això sí, tot molt ben protegit, i amb la possibilitat de pujar-hi en artificial.

Un cop a la R, ja caminant per terreny evident ens posem a l'aresta dels Castellets, a uns metres del cim de les Agudes. Una bona vía, amb dos llargs guapíssims que per si sols ja val la pena de venir a repetir. La resta, doncs aprofita el que dona de sí aquest pany de paret.

Tal i com l'hem trobat, hi hem posat diferents friends, petits i mitjans.
El descens el fem xino xano per acabar de disfrutar d'aquesta gran muntanya que tenim ben a prop de casa.

Mingo ha dit...

Felicitats Colla, aquesta via no sé exactament el que passa, crec que la va obrir el Tutu (no sé si el coneixeu, és del vostre poble)i no sé si abans anava un altra via per aki.
Suposo que el vol de l'home ocell ja l'heu feta, jo és l'única que he fet i em va agradar molt l'ambient de les Agudes. A veure si enganyo algú del poble per anar-hi, malgrat la majoria són esportius o van a escalar amb un matalas a l'esquena.
Salut

llembresku ha dit...

Ei Mingo! Sí que la va obrir en Pere segons les ressenyes. Ens hem trobat algun dia porai, però no ens coneixem molt. Pel que fa la via, doncs no se, és prou maca com per anar-hi. I no se si n'hi havia una altra o no, però el que la va desequipar, doncs si segueix el criteri de deixar la muntanya neta, doncs no el segueix gaire, ja que hem trobat diversos espàrrecs sortits, d'altres ben tallats i d'altres que només hi ha el forat. Sense cap ànim d'entrar en polèmiques amb ningú, eh!!! I escolta Mingo, que si vols anar-hi, ja saps, em deixo enganyar quan vulguis. Diga'm algo al correu roigifumi@gmail.com

Anònim ha dit...

Hola, diumenge varem anar al les Agudes a escalar la via Itzi, no sé si per culpa de la boira o perquè no ens varem orientar bé, ens varem enfilar a la via Mar d'Estel. Ens ho va confirmar una cordada que estava fent justament la Itzi... Es veritat que hi ha talibans de l'escalada que no poden suportar que s'equipi les vies amb mitjans moderns, però es veritat que al final es remei es pitjor, forats, esparrecs sortin etc. Quan un obre la via ho fa a la seva manera i ho hem de respecta. Per cert les dues últimes tirades molt maques.

MUNT BIKES ha dit...

ei albert! ja està lo de la nocturna a facebook, si no m'equivoco em sembla que estàs convidat al event.. a veure si veniu colla! em dius algo ok?

merci

MuntBikes (arnau)

Anònim ha dit...

Molt bones, només volia fer resor, de què aquesta via, va ser oberta, per després algún "personatge" desequipar-la. Fa dos anys amb el seu equipador la varem tornar a equipar, feina de 3 dies intensos, i ara veig que algún altre o el mateix "personatge" l'ha torna a semi-desequipar. M'agradaria saber el perquè, simplement dir el que es pensa. A no ser que aquesta persona visqui dins d'alguna cova del Montseny, i li molestin les assegurances, perquè treu les assegurances ? I sort la resta són long-life's, perquè suposo que ho hagués destrossat tot. Bé suposo que a la vida, ignorants com aquests n'hi ha molts, el saber donar la cara és cosa d'homes i no d'ignorants... Moltes gràcies per la piada.
Sergi

jordi rovira Guia ha dit...

Hola companys!!

Us he trobat tot cercant ressenyes de les "noves vies" de les Agudes i llegint els comentaris m'he animat a escriure'us. Només us volia comentar el tema de què algún personatge us desequipi la via. Jo no sé qui ho fa, però provablement ho faci pq just per allà hi anava la primera via de les agudes, totalment desequipada...
Potser no us ajuda gaire el dir-vos això, però almenys ja sabeu pq ho fa.