dilluns, 27 de juny del 2011

Via GEDE a l'Escorpí, i primer assalt a la CADE de l'Agulla del Centenar

Molt bones!!!!! Aquest dissabte teníem ganes de cara nord. Era la primera de la temporada, i teníem els ànims i la motivació pels núvols. Ens ajuntem en Ramon, en Ricard, l'Isabel, en Jaume, en Jose, en Marçal, i un servidor per anar uns cap a la nord de Frares i els altres a la nord d'Agulles. Les vies estaven més que escollides. En Ricard ja fa molt de temps que volia repetir la GEDE a l'Escorpí, i amb ell s'hi apunten en Ramon i l'Isabel.

En Ricard ens en fa cinc cèntims:

1er. llarg IV+/V  -- Un diedre perfecte molt dret i semi-equipat però al que se li pot ficar
                               molta cosa.

2on. llarg IV+/Ae -- Continuem igual, potser una mica més fàcil el diedre i es pot equipar bé.
                                A l'entrada a la R fem Ao i a l´última xapa abans de la R s´hi ha de posar una plaqueta
                                recuperable. El pitjor la R, penjada.

3er. llarg A1/V --  És el que està més equipat però també el més difícil, hi ha trams amb roca
                            d´aquella manera i també fa falta una xapa recuperable. No vaig veure la R i vaig empalmar
                            amb el següent, no massa recomanable ja que les cordes tiben moltíssim i arriben justíssim
                            a la R. El tram de xemeneia força bé i es pot equipar una miqueta.

4art. llarg IV/IV+ --  Hi ha una pedra encastada 5m. per sobre la R i li posem una cinta i més amunt hi ha un
                                 buríl. Si encara no estem prou cansats, la R és d´aquelles que t´acabem de posar les                                                                                                   b                              cames ben adormides.

5è.llarg IV+/V --- Portava tot el dia pensant en aquest llarg i com em va costar fer-lo fa mols anys, encara haviem de portar martell per posar pitons, i el fet que aquesta vegada no portava motxilla aquest cop l'he trobat "fácil", una mica agobiant al principi però es deixa fer bé si hi caps  dintre, si no li pregunteu a en Ramón.
Una molt bona via i del tot recomanable.

Corren les males veus, de que algun/a individu/a s'hi va deixar les tauletes abdominals en aquest últim llarg...

Pel que fa a la resta, ens dirigim cap a la CADE de l'Agulla del Centenar. Amb en Jaume ja la teníem la primera de la llista de fa temps, i un cop acabats els deures, ha arribat el moment. En Marçal, i en Jose s'apunten amb nosaltres, i decidim fer cordada de quatre. Mentre fem el Ll1, ja ens adonem que no anem pas bé. Un cop a la R1, decidim de rapelar. A aquestes vies no s'hi pot anar així. Almenys és el que creiem. Tornarem, i ho farem com Déu mana. Per cert el Ll1 IMPRESIONANT!!!!!! Un cop a terra coneixem en Quimi  ( Alone and free ) i un company,  que anàven a fer la via. Molts records per ells!!!!!!!

Finalment, ens dirigim cap al capdamunt de l'Escorpí a esperar els companys, i busquem un parell de vies per fer alguna agulla. En Jaume puja amb en Jose a la Torta, creuen que per la via Mataró, i en Marçal i jo, buscant buscant, trobem una línia amb espits i allà ens posem. Resulta ser l'Alta de la Miranda ( sort de la Bíblia!! ), i la via creiem que és la Dels Dijous fins la R1 ( a sobre del gran topí ), i continuant per la Adiskidek fins al cim. Realment vam tirar per allà on varem veure alguna assegurança, però fa de mal dir....

Bé doncs, ja tornem a tenir deures, però aquests els farem de bon gust. Un plaer passejar per aquests corriols i canals tant poc transitades. Només per això, ja va valdre la pena la jornada.
Salut a tothom, i passeu per l'ombra!!!!!!!!!!!!!!!!

QUIMI ha dit...

Hola!!
Llàstima de la retirada bous!Segur que hi tornareu.
Post molt guapo amb fotos guapes!
Ns veiem!

Raquel ha dit...

Ostres, doncs a mi la Gede no em va agradar gaire... Però llegint el teu post ara crec que potser vaig tenir un mal dia... En la CADE de l'Agulla del Centenar sí que vaig disfrutar de valent! Però les vaig fer en dos dies diferents...:-) Segur que la disfrutareu!

Jaumegrimp ha dit...

Felicitats!! una via que mirada de sota far por!! i suposo que des de dins també!!!jajaja
repeteixo enhorabona bous.

Anònim ha dit...

Felicitats per la via i per l'intent. Que tal estan les reunions de la Gede?

Antoni

llembresku ha dit...

Molt bones!!!!!! Quimi, ja veus si hi tornarem, i ben aviat si podem!! Encantat d'haver-te conegut personalment. Raquel, la Gede no se, però al poc troç que varem fer de la Cade ja vam veure quin peu calça. Ei Jaume, si que impresiona una mica desde sota, però quan t'hi poses apretes tant les dents que només mires els segúents passos,jejejeje. Per cert, vosaltres estaveu esmorzant a l'hotel el dissabte al matí? Antoni, gràcies, pel que fa a les reunions de la Gede, algu diran els companys.
Salut, i passeu per l'ombra!!!!!!!!!

Ricard de Mataró ha dit...

La segona i la cinquena reunió són penjades, les altres estan bé, equipades amb spits.

Jaumegrimp ha dit...

Ei! oi tan que sí! així que aquella colla tan nombrosa éreu vosaltres! llàstima de no haber-nos conegut, a mes tornant al cotxe el migdia ens varem tornar a creuar no?
La propera a veure si ens podem saludar!