diumenge, 5 de juny del 2011

Via Balconets de Sau, Cingles del Pla de Dalt, Tavertet

Dissabte passat, hi ha forces faltes d'assistència a la colla. Tot i això ens reunim en Josep, l'Isabel, en Font i en Ricard per anar cap a Tavertet. Bé , com no haviem estat  mai per aquestes terres, i parets tan xules, portavem  ressenyes i plànol de com arribar a peu de via, però tot i això, evidenment ens vam perdre. Encara i així vam trobar el peu de via força més ràpid del que esperavem i va ser on ens vam adonar que la roca no era tan dolenta com semblava de lluny, era pitjor... Però com que hem vingut a escalar, ens posem per feina. Per arribar a peu de via, primer ens arribem fins al poble de Tavertet, i agafem la carretera sense asfaltar que porta al Pla del Castell, una mica abans d'arribar a una casa deixem el cotxe al costat d´una senyal de fusta on comença el camí de baixada :"canal del castell". La via escollida ha sigut la " Balconets de Sau " que es trova completament equipada.

1er.llarg.  A0e/6a+  ------ Són necessàries un parell de plaquetes i estreps, pràcticament es fa tota en artificial meny un parell de passos abans del flanqueig.

2on.llarg.  A0e/V+  ------- Va tot per un diedre terrós amb alguna sortida en lliure mig en xemeneia.

3er.llarg. A1e/IV+  -------  Aquí  les panxes són una mica més extraplomades, però està força equipat amb espits i " P", només l'entrada a la R és bastant sorrenca.

4art.llarg. A1e/6a  --------  L'artificial és més de lo mateix, però hi ha sortidetes en lliure fàcil sobre roca pèssima.  ( trobem a faltar molt montserrat!!!!!!!)

En aquet punt, la roca canvia del tot però vam decidir sortir per la feixa que hi ha per anar a buscar el camí d'aproximació, perquè encara queden tres llargs entretinguts i no anem sobrats de temps.

Malgrat que la pedra no és la millor del món, tots vam sortir encantats amb la via i segur que tornarem a fer-ne alguna altra per allá.

Apa, salut a tothom i fins a la pròxima!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaumegrimp ha dit...

Ep companys! això no és roca, és fang compactat! com s'aguanten les xapes?

nenivan ha dit...

gracies per la visita nanus, m'agrada que us hagi agradat.
La pedra, o fang compactat com s'ha dit per aqui, no és el principal reclam no cal dir-ho, pero l'escalada aqui té quelcom especial. Us esperem de nou...