dimarts, 8 de febrer del 2011

Magical Mystery Tour a la Roca de Sant Martí

Aquest dissabte ens reunim quatre Xapoutot's per anar a Montserrat. Sóm en Font, en Lluís, en Dani, i un servidor. Després d'un bon esmorzar, ens dirigím cap al Clot de la Mònica, on enfilarem el camí que ens portarà cap a la Plantació. La via escollida és la Màgic Mystery Tour, a la Roca de Sant Martí. Només teniem una visita a aquesta regió, abans de que apareixés la guia, i ens varem perdre ben perduts, així que avui ens hi fixarem més a veure si ho trobem bé.

L'inici de la via el trobem just passats potser una cinquantena de metres del primer tram d'esglaons metàl.lics, al costat esquerra de la Canal dels Llorers. Just al davant, tenim l'inici de la via Cambi Climbàtic. Ja hi ha varis blogs que expliquen prou bé la via, nosaltres en farem cinc cèntims del que ens va semblar.

El Ll és una tirada tranquileta amb la roca que fa mirar-s'ho bé que ens deixa al cim del ressalt, fem la R1 en un arbre. El Ll2 comença amb uns passos explosius que en Dani es mig treu en lliure (està fet un màquinot!), i els altres en A0. Cal dir que dels dos pitons que hi havien a sota del megacòdol, ara només n'hi ha un... no l'hem pispat no, sinó que ens va fer marxo amb susto inclòs. La resta del llarg, doncs del pal del primer. Fem la R2 al cim del ressalt en un altre arbre.

Aquí comença la festa. I dic festa, perquè a partir d'aquí la via és com sortir de festa. Una disfrutada de collons. El Ll3 comença amb una placa desequipada que ens porta a una espècie de ressalt on hi trobem les dificultats de la tirada. Són uns passos finets guapíssims, molt ben protegits i amb molt bona roca. Un altre cop fins al capdemunt del ressalt i fem la R3 en un altre arbre. El Ll4 és un flanqueig constant amb unes bústies i regletes que ni en el rocòdrom, i amb un passet més fí abans d'entrar a la R4. També molt ben protegit. I el Ll5, puja per una fisura amb un pas més dur a mig llarg. Ens saltem la R5 ja que ni la veiem, i arribem al cim.

D'allà baixem amb una desgrimpadeta fins al collet que ens separa de la Roca de Sant Cugat, i canal aball per terreny fressat ens porta un altre cop a la Canal dels Llorers. Una molt bona via, amb uns últims tres llargs molt guapos.

Vèiem varies cordades enfilant-se per aquí i per allà, i és que a la Plantació ens queda molta feina per fer!!!!!
Tranquilitat assegurada, i un munt d'agulles per coronar. De ben segur que no hi tardarem a tornar. Per una altra visió de la jornada: http://fentelmiku.blogspot.com/2011/02/roca-sant-marti-via-magic-miistery-tour.html

Salut a tothom!!!!!!!!!!

Mingo ha dit...

Felicitats Colla. A quin hora vau començar? Per que crec que aki li costa d'arribar el sol, no?

llembresku ha dit...

Ei Mingo! Tens raó amb lo del sol. Varem començar per allà les onze, i els dos primers llargs els varem fer a l'ombra. Però amb la bona temperatura que feia dissabte, i més concretament amb lo calents que vam arribar després de l'aproximació, doncs varem estar la mare de bé!!!! Salut!!!!!!!

Jaumegrimp ha dit...

Hola companys! els dos primers llargs són un peatge a pagar per a poder disfrutar de la resta de la via, a mí em va agradar molt, sobretot el flanqueig. La reunió abans del cim gairebé me la salto, però dúia la resenya i vaig veure que era a la dreta de la línia, molt còmoda per cert.

Roque ha dit...

Te bona pinta la via i siguent del Massó segur que està be. Un altre per la llista...
Lo de tranqul·litat no se jo... amb la nova guia la zona(que per cert, encara no l'he vist)...