diumenge, 7 de setembre del 2008

Via Scavenger a la Palleta

Divendres al vespre, més aviat a mitja tarda, el mono comença a fer acte de presència. Ens comencem a posar en contacte amb la tropa per veure el que fem dissabte. Això ja no hi ha qui ho pari. Ni l'home del temps que amenaça pluges!!! Uns van a fer un barranc, l'altre vol fer esportiva, i finalment quedem en Jaume, en Ricard i jo per anar a fer via llarga. Després d'un bon esmorzar al Bruc, ens dirigim cap a la Palleta. La via escollida és la Scavenger. En Ricard ja l'ha fet, i diu que disfrutarem de valent!!!
La via, té 6 llargs, dels quals un es pot dir que simplement és un canvi de reunió. Són uns 150m. de via equipada amb parabolts. El Ll1, és el que talla el bacallà! Un 6b de placa vertical, d'aquells de no entretenir-se, ja que si no el tema comença a fer figa. A sobre en Ricard al Ll1.
La roca és genial, amb foradets i cantos, però de fàcil no en té res. Està molt ben assegurat, tot i que no us penseu que es pot fer de cinta a cinta!! Te l'has de currar i apretar força el cul. A sobre i a sota en Jaume i jo al Ll1
A mida que t'acostes a la reunió, la paret perd verticalitat, alhora que disminueix la dificultat.
El Ll2 és el més senzill de la via. Es puja per placa tombada fins arribar a un bosquet. Aquest llarg només té un parell de parabolts, i pots posar alguna savina arribant a la reunió. A sobre jo al Ll2.
El Ll3, és una mica punyetero. No per la dificultat que té, sinó que aquí varem trobar que les assegurances allunyen un pèl. Tot i estar molt ben posades ( als passos fins), si no vas bé de coco, aquí pots pillar catxo!! A sobre en Jaume iniciant el Ll3.
Aquí varem posar un frend en una fissura que hi ha abans d'arribar al primer parabolt. L'unic que varem posar en tota la via. La reunió està al bosquet que hi ha a la feixa del damunt. A sobre en Jaume currant-s'ho de valent i a sota en Ricard al flanqueig d'abans d'arribar a reunió.
Aquí tenim el llarg, que més aviat és el canvi de reunió. Es va pujant per la feixa amb molt de compte de no tirar pedres cap al torrent, fins a trobar la reunió. Cal dir que a totes les entrades de reunió d'aquesta via s'ha d'anar en compte de no tirar pedres avall. Les reunions són totes a peu pla, cosa que els peus agraeixen!! A sota fent el canvi de reunió.
A partir d'aquí, tenim al davant dos llargs guapíssims. El Ll5, segons marca la ressenya és un 6a, però si aquí li poses un +, ens sembla que tampoc li està de més. És un llarg vertical, amb canto i foradets que et fan apretar el cul de valent, però on hi vam disfrutar de valent. A sota en Ricard al Ll5.
I el Ll6, és més del mateix. Aquí fins hi tot hi ha un tram que desploma una mica, però amb canto generós. Tot molt ben equipat, això sí, però tampoc amb les xapes a tocar. A sota, apretant al Ll6. Un cop passes el tram més vertical, trobem un repla seguit d'un altre tram vertical, amb un parabolt. I ja fins a la reunió del cim. Cal dir que si caus abans d'entrar a la R del cim, et fots una bona galeta al repla!
A sobre en Jaume al Ll6, i sota en Jaume seguit d'en Ricard arribant a la reunió del cim.
El temps encara ens va respectar una mica, tot i que el Ll3 el varem pujar amb una fineta pluja, però un cop al cim ja va començar a ximximejar amb més ganes, fins al cotxe. A sota, els tres magnífics al cim.
El descens el varem fer en ràpel. El primer ràpel el varem fer per la mateixa via Scavenger fins a la R5, i llavors caminant per la feixa varem a anar a buscar la penultima reunio de la via Dersu Urzala. Això ho varem fer ja que haviem llegit que al primer ràpel de la Dersu Urzala, hi ha una llastra que a l'hora de recuperar les cordes és molt probable que si quedin enganxades. A sota al primer ràpel.
Realment ens va anr molt bé fer-ho d'aquesta manera. A partir d'aquí tres ràpels més per la Dersu (un d'ells amb un tram volat) i fins al torrent.

A sobre, iniciant el segon ràpel, i a sota el trem volat del tercer.
I llavors xino-xano, i amb molt de compte de no relliscar ja que tot estava moll, canal avall fins al cotxe. Una via molt guapa i no se si molt repetida, ja que a molts forats amb els dits i treiem terenyines, i amb la roca genial. Varem disfrutar de valent.
Una mica abans d'arribar al pàrking, vam trobar pel camí un metro i un encenedor trencats, que algú es devia deixar per terra quan anava a prendre mides de ves a saber què!! Si entre tots cuidem una mica més la muntanya, de segur que la disfrutarem molt més!!!

Salut a tothom, i recordeu de passar per l'ombra!!!!

Mingo ha dit...

Enhorabona per la via, aquesta no la coneixia, Ricard estas fet un maquina, ara ja ser qui ets.
Fins aviat, ens veiem al Piri

Anònim ha dit...

gràcies Mingo, ens la varem currar tots molt bé i la via es molt guapa i el lloc llum d´aglomeracions però el que se curra el blog es l´Albert.
Fins aviat.

Ei xavalotes, molt bones!!Aquí no hi ha ningú que es curri res!! El que hi ha és gent que fa el que li agrada, i lo que pot, i amb totes les ganes del món! tan escalant, com remenant l'ordenador. Currar ja ho farem demà! Però el que s`ha de reconèixer és que gràcies a gent com els de la colla, es disfruta més facis el que facis!!Mingo, molt bo el teu blog! Ja ens anirem veien per aquí.
Salut i força al canut!!!!!!

Anònim ha dit...

hola el metro es meu ja que tot el rato me la vaig medin ja vas veure que era de 5 metros de llarg espero que mel torneu juntamet amb el tornavis i les tenalles

No si per lo que voleu i quan voleu ja us ho curreu ja....vaja sanganos!!!

P.D: Menos lobos caperucita(josep)......la de l'albert ja et dic jo que és més llarga......

Petons a tots.

no si ja 1 savem pero val mes curta i gruixuda que llarga i prima

josep!!!quan de temps!!!Tu ets dels típics que diu que en el pot petit hi ha la bona confitura, però no saps que en un de gran n'hi ha dos de petits!!
jajajaja!!!!!

GERARD ha dit...

HOLA LLAMBRESCOS. QUINA CURRADA DE BLOG, NEN¡¡ AHIR QUAN VAIG ARRIBAR A CASA EL PRIMER QUE VAIG FER VA SER FER-LI UN POLVO A LA DONA I DESPRES VAIG DEIXAR LA MOTXILA .. FORÇA XAPUTOT ¡¡¡¡

Anònim ha dit...

Molt bé gerard,jo primer em vaig dutxar i després vaig deixar la motxila.

lo primer que eu de fer es deixar la motxila que dutxarse i fer l amor amb la motxila a de costa molt i vosltres ja no esteu per fer virgarias que l édat´ja es comensa a notar