dimecres, 25 de maig del 2011

Cavall Bernat de St. Llorenç del Munt

Aquest dissabte quedem més tard. El divendres, entre l'audiovisual de l'Armand, el posterior entrepà, i les posteriors cerveses, se´ns allarga la nit, i així tenim el cos l'endemà al matí. Però dissabte és dissabte, i dormint poc, però ràpid doncs ens trobem uns quans Xapoutot. En principi ens dirigim cap a la Falconera, a St. Llorenç del Munt. No portem ressenyes ni res, coses habituals en les decisions d'ultima hora. Doncs quan ja estàvem de camí, trobem un rètol que ens informa que la zona està regulada. Doncs res, canvi de plans. Anem cap al Cavall Bernat. Allà ens repartim en tres cordades i depenent de les hores dormides. No donarem més informació..... Per cert, totes les fotots són d'en Ricard, els altres a l'hora de fer la motxilla, teniem el cap al coixí....

Al que anàvem. En Josep es posa amb en Ramon a la via Ja-ro, per la variant d'entrada Inseculòrum . En Jaume i un servidor ens posem més a la seva esquerra fins que veièm un parabolt. Allà ens posem. Resulta ser la via Creu-Roja. Una via de dos llargs, i equipada amb caps de burí, algun espit, tacs de fusta i algun pitó. El Ll1 puja per la placa força vertical, amb la roca a controlar, però amb una dificultat agraïda, i amb les assegurances de l'època, que entre una cosa i l'altre et fan anar ben atent. Pugem directe a buscar l'evident fisura que ens deixarà al cim. Al seu peu trobem la R1. El Ll2, comença amb un empotrament que mica a mica ens escup cap enfora, fem un parell de passos d'artificial, i ja per un diedret arribem al cim.

Allà ens trobem amb en Ricard, i en Font que han fet la Via Arrossaires . Ell mateix ens en fa cinc cèntims:

1er. llarg -- V+ : Equipada amb spits i algún pitó, aquest llarg és força vertical i la roca, millor del que sembla a primera vista.
2on. llarg -- A2/V : la sortida de la R és en artificial als tres primers seguros, després en
lliure tranquil amb una roca no tan bona, portar una baga per un pont de roca abans del cim.

Un cop tos al cim, rapelem, i amb en Jaume, ens posem a la Normal. En Ramon amb en Josep a la Via de la Canal Central, i en Ricard amb en Font a la via dels Tres buríns i continuant per la Casas-Benito.

Ens tornem a reunir al cim, ràpel, i cap a terra. Tota l'informació l'hem trobada a aquesta pàgina, http://www.santllors.com/ . Des d'aquí felicitar als creadors d'aquesta pàgina per la molt bona informació que donen d'aquest Parc, al que no tenim gaire tirada, i que més d'una visita es mereix.

Salut a tothom, i comenceu a passar per l'ombra!!!!!!!!!!!!

Jaumegrimp ha dit...

Així m'agrada, que visiteu Sant Llorenç! allà mateix teniu unes vies molt bones per fer a la punta d eels onze hores, la Clerc, l'Estruch i la Camp que segur us agradarien.
Bon assetjament al burret (Cavall Bernat) la mormal la vau fer? també és molt maca.