divendres, 16 de maig del 2014

Terra Incògnita/El Vol de l'Home Ocell Pupurri al Montseny

A la vessant de les Agudes que  tomba entre Santa Fe del Montseny, i Sant Marçal, hi trobem uns panys de parets i unes arestes que ens transporten a l'alta muntanya però ben propera a casa nostra.
Les rutes que hi trobem no són massa concorregudes, la gent no hi té massa tirada, però totes elles valen la pena, si més no per gaudir d'aquest meravellós entorn.

Últimament hi hem fet alguna que altra visita, i a part de les rutes ja conegudes, hem trobat alguna ruta no ressenyada enlloc (almenys per nosaltres), que demostren que ja fa molts anys que ja s'hi escala.

Aquesta entrada al blog, la fem bàsicament per informar que EL NIU QUE TROBEM AL SEGON TRAM DE LA VIA TERRA INCOGNITA ESTÀ HABITAT PER UNA FAMÍLIA DE FALCONS, i que millor no escalar-hi fins que decideixin campar per lliures.

Ja que hi sóm direm que l'altre dia, amb la Maria, varem anar a fer la via, i un cop superat el primer tram, baixant per la canal, vàrem veure el falcó com sortía del niu.Per a no molestar-los, vam decidir de flanquejar per la feixa fins a mitja aresta de la via El vol de l'home ocell, i sortir per aquesta.

Dues vies totalment diferents. L'una ben equipada amb parabolts i on hi has d'apretar prou i l'altre, la clàssica de la paret, doncs equipada lo just i necessàri amb material de l'època per a apretar-hi igualment. Totes elles prou bones com per fer-hi una visita.

Per la del Vol de l'home ocell, millor portar-hi un joc de friends variat, i els tascons, per a no apretar el culet en excés en algun tram.

Un cop al cim, un regalet del cel. L'efecte Broken, que tant costa de veure se'ns apareix un moment, el temps just per deixar-lo inmortalitzat en una foto.

I el descens, com no, caminant, per la Font del Briançó, amb un paisatge de verds bestial, que fan que no ens cansem mai de venir a visitar aquest racó de món.

Salut i fins la pròxima!!!!!!!!

Ona pujadas ha dit...

Gran dia d'escalada al Montseny,
amb museu de claus de l'època,niu de falcó i efecte Broken inclosos.
Gràcies per la crònica Albert,fins la propera!!!

josep Estruch ha dit...

Felicitats per l'escalada i molt més per l'informació del niu, aixì m'estalvio un viatge (de moment). Per poc no ens veiem, aquesta darrera sortida varem dubtar entre anar a fer-la o visitar les Guilleries i finalment va guanyar aquesta opció
Resta pendent per una propera escapada.

Josep Estruch

Jaumegrimp ha dit...

Mira que ho tenim a prop i encara no hi escalat mai a les Agudes, grimpat sí...així que hi ha un niu de falcons, haurem d'esperar doncs a finasl de juliol per anar-hi.

Anònim ha dit...

No vàreu trobar cap friend? Un de Sant Pol que coneixem en va extraviar un... ��

Un d'Arenys de Munt

Aquets darrers anys a principi de juliol ja no havia cap rastre d'ocells, es a llavors les millors dates per apropar-se a aquestes parets ombrivoles a alçada per fugir de la calor de tot arreu.