diumenge, 17 de maig del 2009

Vies Resguarda'm del Guarda i CEC

Ja tornem a ser dissabte, i com no, toca anar a estirar els músculs. Quedem en Jaume, en Ricard i un servidor pes anar a fer un parell de vies que en Ricard té ganes d'ensenyar-nos. Ell, i la resta de colla que encara estan practicant esquí de muntanya, ens han ensenyat tot el que sabem del món de l'escalada, i nosaltres encara no hem repetit les vies que ells han obert. Però aquest dissabte això ha canviat. Les vies estan situades una a la zona dels Pallers ( via Resguarda'm del Guarda ), i l'altre a la Miranda de la Portella ( via CEC ), força properes l'una de l'altre. Per arribar a la zona, agafem la pista que passant pel pàrking de Vermell del Xincarró, ens deixa a l'inici del camí dels Pallers. Allà deixem el cotxe. Agafem el camí dels Pallers, i un troç avans d'arribar a l'Era dels Pallers, trobem un corriolet que surt a mà esquerra marcat amb fites i unes tímides marques vermelles. Aquest és el que agafarem després per anar a la via CEC.

Travessem l'Era, i ens posem dins el Torrent de les Bohigues, i just quan el creuem, la via ens queda a mà esquerra. Agafem un corriolet amb fites, i just abans d'arribar a la paret una corda fixa ens ajudarà a arribar a peu de via. A sota, la roca des del torrent.

Pel que fa a la via, la ressenya la trobareu aquí:http://http://www.kpujo.com/vies_noves/pallers_resguardam.html. Són dos llargs ben diferents l'un de l'altre. El primer, és una fisura semiequipada amb un parabolt, pitons, i dos ponts de roca, que es puja en artificial fins a la reunió. I el segon, una placa molt vertical a l'inici, i molt ben protegida amb parabolts.

Em donen l'honor de fer el Ll1. La primera assegurança és un parabolt. Hi penjo els estreps, i amb un tres i no res ja estic penjat com un xoriço del Vendrell....Per arribar al següent pitó ja em fa falta colocar algun friend. Quina sensació més guapa estar penjat d'un friend!!!

Aquesta és la tònica del llarg. Anar superant la fisura alternant friends i pitons. De friends, vam utilitzar un alien vermell, i els camalots del 0.4 al 2, amb algun de repetit. A la sortida de la fisura trobem dos ponts de roca, i amb un flanqueig a la dreta arribem a la R1.

Els frends entren a pinyó, i la fisura es deixa equipar força bé.

És un llarg guapíssim, que vaig disfrutar molt. Per què no dir-ho, era el meu estreno en artificial desequipat, i vaig comprovar que de veritat els frends aguanten!!! A sota en Jaume arribant a la R1.

Al Ll2, s'hi posa de primer en Ricard. Encara no l'ha repetit de primer, i en té ganes.

Comença força vertical i amb bona presa, llavors extraploma una mica, i ja va tombant fins a arribar a la reinió del cim.

Tot el llarg molt ben equipat amb parabolts. El descens el fem amb un rapel des de la R2 fins a peu de via. La via la van obrir per baix, entre en Ricard i en Josep. Una via molt variada i disfrutona, que de segur tornaré a repetir.

Després de la Resguarda'm del Guarda, anem cap a la segona missió del dia. La via CEC. La via, conmemora els 25 anys del Centre Excursionista de Calella. La van obrir entre en Ricard, en Roberto, i en Josep des de baix. La ressenya de la via la trobem aquí:http://http://www.kpujo.com/vies_noves/m_portella_cec.htm

L'aproximació la fem pel corriolet de marques vermelles que trobem un cop passada l'Era dels Pallers. És molt evident, i ens porta directament a la canal entre la Miranda de la Portella i la Roca dels Tres. Al capdamunt de la canal, a mà esquerra veiem els primers parabolts de la via.

Aquí s'hi posa en Jaume. El Ll1 és molt vertical i mantingut. Està totalment equipat amb parabolts, i fan falta unes 18 cintes.

Durant el llarg, trobem un parell de desplomets que és on trobem les màximes dificultats de la via ( 6b ), i la resta molt mantingut i dret ( 5+/6a).

Són uns 45 metres d'aquells d'aprofitar els pocs reposos que trobes. Tant en Jaume com jo hem de recorrer a algun Ao, però el pròxim dia que tornem.... és fàcil que els tornem a fer!!!

En canvi, en Ricard, s'ho passa amb l'elegància que el caracteritza. És un crack!!
A la R1, hi ha un pot amb una llibreta per veure l'opinió dels col.legues ( que esperem que ompliu de comentaris, o d'Euros!! ). La foto de sota se m'ha colat, és del ràpel de la Resguarda'm del Guarda.

Pel que fa al Ll2, la dificultat està concentrada en dos ressalts totalment esquivables i protegits amb dos parabolts, que ens porten al cim, on tenim una vista impresionant de la regió d'Agulles.
El descens el fem amb dos ràpels. Un de curt des del cim fins a la R1, i llavors un fins a peu de via. Una altra via totalment recomanable, amb un primer llarg alucinant.

Esperem que aneu a repetir les vies, i que hi disfruteu com ho hem fet nosaltres, ja que de motius per fer-ho no en falten. Molts records, i fins a la pròxima!!!!!!!!!!!!!!!!!!

anna ha dit...

Xavalote, ets un crack!que ràpid n'aprens!!!, agafaràs un nivell de Photoshop increïble!.

A veure si algún dia ens porteu a les dones por hay també!!! (acceptem vies d'escalada fàcils on hi hagi un bon restaurant aprop!).

Petons i escalada!

josep de sant pol ha dit...

jo tambe ma apunto a que vingin dones que ens combidin a dinar aixo si que es gerenositat visca les noies i gracies per endevant i fins aviat

Mingo ha dit...

Enhorabona Colla. No les coneixia aquestes vies. On deixeu el cotxe? al parking del vermell? ah els enllaços no funcionen.
Salut

llembresku ha dit...

Ei, bones a tots/es!!! Anna i Josep, a veure si és veritat i fem alguna jornada d'escalada compartida amb un d'aquells tiberis que t'hi cagues!!! Això sí, com diu en Josep, pagant les dones, jejejejeje!!!
Mingo, el cotxe el vam deixar a la mateixa pista del vermell, però continuant més endavant ( força tros),en una pineda on hi ha una cruïlla de camins. Un dels quals està tallat amb una tanca, i pel que vam començar a caminar, a l'inici és transitable, però es va tancant mica a mica. I pel que fa als enllaços, és que sóc un xic novato amb lo del blog, i tret de les coses principals, no el domino massa. Les ressenyes si vols estan a onaclimb, i kpujo a l'apartat de vies noves.
Molts records, i a tibar fort!!!!!!!!

anna ha dit...

Nosaltres tindrem el detall de venir a escalar i vosaltres podrieu tenir el detall de pagar el dinar no?